اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی برگزاری سوگواره شعر درپی شهادت رئیس‌جمهور ایران + جزئیات بغض احمد نجفی شکست | امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود سریال «عاشورا» در شبکه دو سیما + زمان پخش موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم اشاعه فرهنگ رضوی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری | گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های نمایشی رضوی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور ۷روز تعطيل است لغو یک‌هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو پخش برنامه‌ها و سریال‌های شاد در شبکه نمایش‌خانگی تسلیت نهاد‌های فرهنگی برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور سهم تو شد آخر شهادت سید ابراهیم | شعر علیرضا قزوه، شاعر آیینی کشور در سوگ شهید رئیسی
سرخط خبرها

درباره «توحیدخانه»، ویژه برنامه ایام پایانی صفر در شبکه یک سیما | پخش زنده از حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۴۳۱۳
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
درباره «توحیدخانه»، ویژه برنامه ایام پایانی صفر در شبکه یک سیما | پخش زنده از حرم مطهر رضوی
همزمان با روز‌های پایانی ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، ویژه برنامه «توحیدخانه» از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، توحید خانه رواقی است از رواق‌های شمالی حرم مطهر رضوی که از شمال به پنجره فولاد و صحن انقلاب اسلامی، از جنوب به دارالفیض و دارالشکر و ضرح منور و از غرب به ایوان طلا می‌رسد. این رواق از از سمت شرق نیز به گنبد الله وردی خان می‌رسد. در واقع ملا محسن فیض کاشانی ۱۰۷۲ هجری قمری، این توحید خانه را برای درس و بحث توحیدی و تفسیر و تشریح سلسله الذهب حضرت رضا(ع) بنا نهاد.

درباره «توحیدخانه»، ویژه برنامه ایام پایانی صفر + زمان پخش

درباره ویژه نامه «توحیدخانه»

«توحید خانه» ویژه برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی مجید ظریف است که فصل سوم آن در روز‌های پایانی صفر روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.

ظریف با بیان اینکه، هر فصل این برنامه با موضوع خاصی تولید شده است، می‌گوید: موضوع سومین دوره این برنامه آرامش معنوی و همچنین آرامش جامعه است.

به گفته وی، «توحید خانه» یک برنامه نخبگانی است که بحث‌های عمیق را در سبک و سیاقی متفاوت ارائه می‌دهد.

ظریف توضیح می‌دهد: در این زمان نیز که ایام شهادت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) است، برنامه درحالی پخش می‌شود که به شور و هیجانات این مناسبت‌ها نمی‌پردازد بلکه از زاویه‌ای دیگر  موضوع را بررسی می‌کند. مثلا در این برنامه آیتم ثابتی داریم با موضوع آرامش که به بحث‌های مختلف دینی و تمدنی می‌پردازیم.

به گفته ظریف، آرامش از نگاه بزرگان از بخش‌های مهم این برنامه است که حتی اگر گزارش‌های مردمی و گفتگو با بانیان و فعالان موکب‌ها نیز بخش‌های برنامه باشد، به موضوع آرامش زائران، موکب داران و... پرداخته می‌شود نه اینکه صرفا شور و هیجان این مراسم مد نظر باشد.

درباره «توحیدخانه»، ویژه برنامه ایام پایانی صفر + زمان پخش

مهمانان توحید‌خانه

قسمت اول برنامه توحید خانه با حضور دکتر حسن بلخاری، استاد دانشگاه با موضوع انسان مدرن و آرامش در جهان غرب و قسمت دوم آن  با حضور هادی وکیلی، استاد تاریخ دانشگاه فردوسی پخش شد.

قسمت سوم این برنامه نیز با حضور دکتر موسی نجفی محقق تاریخ، امروز، ۲۴ شهریور، ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

همچنین قسمت چهارم این برنامه قرار است روز جمعه، ۲۵ شهریور، ساعت ۱۰:۳۰ با حضور دکتر فرامرز قرا ملکی و قسمت پنجم آن نیز روز جمعه ۲۵ شهریور، ساعت ۱۷:۳۰ با حضور حجت الاسلام نظافت روی آنتن برود.

پخش زنده از حرم مطهررضوی

«توحیدخانه» در گروه معارف شبکه یک سیما با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستانه قدس رضوی تولید شده است. امیر جلیلی نژاد، سردبیر و مصطفی اعلمی کارگردان این برنامه است.

این برنامه با اجرای مجید یراق باقان در استودیوی حضرت صاحب الزمان صحن آزادی مطهر حرم به صورت زنده پخش می‌شود.

تیتراژ ویژه برنامه «توحید خانه»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->